![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Jouw eigen foto van Mark in de gallery?
Deze site brengt jou al het nieuws over Mark en Michel. Daarnaast willen
we de beste foto's en filmpjes tonen. Heb jij een mooie foto of film van
Mark, Michel of de Impreza WRC, stuur deze dan naar
foto@menmrally.nl |
|||||||||||||||||||||||
Geschiedenis van het MenMRally team - van “Zeroes” tot “Heroes” - 2003
In deze
rubriek behandelen we de geschiedenis van het MenMRally team. Deel 2:
Mark en Michel
zetten zichzelf op de kaart
Waalhaven Rallysprint was de seizoensopener, en hier ging het naar behoren. Snelle tijden en veel spektakel, iedereen was blij de Subaru weer te zien.
Hulst was een moeilijke opgave. Hoosbuien en nieuw asfalt vormden een nieuwe dimensie. In de gladheid van Zeeland, betaalde de cursus ijsrijden in Finland zich terug. Heel langzaam begon wel door te dringen dat een stap voorwaarts niet meer met deze auto gemaakt kon worden, deze zat aan het plafond voor het kunnen van de Montfoorter rally-equipe.
In Rotterdam kwam een nieuw fenomeen: Het Rotterdams Auto en Motorsport Festival, inde volksmond RAM Festival geheten. Met ondersteuning van Rally XS deed M&M Rally hier aan mee. Armand Verhoef, uitgever van Rally XS, nam tijdens de rallychallenge een maal plaats in de hotseat en was verkocht !!!
Tijdens de tweede dag van het RAM festival stond de Informatique Rallysprint op de kalender. Deelname voor M&M Rally hing aan een zijden draadje. De versnellingsbak van de Subaru had de geest gegeven, en kon niet op tijd worden gewisseld. RallyRent uit Barneveld, de toen nog toonaangevende preparateur van Mitsubishi rallyvoertuigen, bood uitkomst. Mark & Michel huurden voor dit evenement een Lancer EVO VII, het snelste model in standaard uitvoering op dat moment. Direct werd het potentieel van de combinatie zichtbaar, uit het niets reden Mark en Michel naar een 3e plaats algemeen en wonnen de standaard groep N klasse. Een puike prestatie
In de BHV Rallysprint was de Subaru weer tip top in orde, en de prestatie van Rotterdam werd door de organisatie van de wedstrijd gehonoreerd met startnummer 3 in de sprint, het beste tot dan toe. Helaas was het optreden van korte duur. Op KP Wouwse Plantage gleed de Subaru op een zeer glad stuk van de weg, en eindigde de aspiraties in de greppel. Dit zou voorlopig het laatste optreden zijn met een Subaru: Het hart van Mark en Michel bleef bij Subaru, maar het verstand zei Mitsubishi.
In Amsterdam kreeg het Evo verhaal zijn vervolg. Deze auto paste nog beter bij de aanvallende rijstijl van Mark. Limiet zijn er om overschreden te worden, dus soms komt de EVO dan ook licht tot matig gehavend terug bij technicus Martin de Groot om even wat plastische chirurgie te ondergaan, maar de naam Eldik staat inmiddels garant voor humor, spektakel en donders snelle tijden.
De eerste grote meerdaagse wedstrijd van het team is de Golden Tulip Rally. 18 klassementsproeven wachten de mannen en van meet af aan rijden zij hun eigen wedstrijd en komen leggen deze proeve van bekwaamheid met verve af. Heel wat anders dan de rallysprints, die zij tot dan toe deden. Dit moet de volgende stap worden.
De
laatste twee wedstrijden uit het Nationaal Rallysprint Kampioenschap,
Zoetermeer en de Twente Rallysprint staan in het teken van de opgedane
ervaring in de Golden Tulip Rally ten uitvoer brengen. Iets minder
dwars, maar meer snelheid is de nieuwe rijstijl van Mark. De gevestigde
orde in het Groep N klassement wordt het vuur na aan de schenen gelegd!
Op naar 2004. |
|